Listing 1 - 10 of 159 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sans prétendre livrer des règles de construction des livres pour la jeunesse, cet ouvrage donne la parole à plusieurs éditeurs, auteurs et intervenants engagés dans ce domaine éditorial. Il cherche ainsi à rendre compte de la diversité des approches, selon les personnalités et les maisons, en dégageant les invariants que devra maîtriser tout éditeur désireux de se consacrer à ce secteur d'activités. Pour étayer leurs propos, après un bref historique du livre pour la jeunesse, la présentation du marché en quelques chiffres-clés, et la description de ce champ éditorial, l'ouvrage explicite les enjeux de ses grandes catégories (Petite Enfance, Fiction, Documentaire), et les choix que l'éditeur est amené à faire à chaque étape - qu'ils soient éthiques, artistiques, techniques ou économiques.
82-93 --- 655.41 --- Uitgeverij--algemeen
Choose an application
Vera is dertien en brengt haar zomervakantie door in Zaïre, waar haar vader werkt. Tijdens een reis in het binnenland komt ze in een kolkende rivier terecht en spoelt een eind verder gewond en bewusteloos aan. Ze wordt er ontdekt door een jager, die haar voor verzorging meeneemt naar zijn dorp. Daar zien de inlanders in haar de afstammelinge van de rubberjager, die bijna een eeuw geleden hun voorouders misbruikte en folterde. Een oude kruidendokter brengt het meisje in trance en laat haar voelen welke folteringen zijn grootouders ondergaan hebben ten tijde van het schrikbewind van de rubberjagers.
Dutch literature --- lager onderwijs --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Vanaf 12 jaar
Choose an application
Dutch literature --- 82-93 --- C3 --- jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kunst en cultuur
Choose an application
Choose an application
Essai critique et réflexion sur la question de la lecture chez l'enfant. L'apprentissage scolaire de la lecture (les instructions officielles en France), les comportements de lecture chez les adultes et chez les enfants, l'environnement comme aide à la lecture (les jeux, les médias, l'informatique), les processus de lecture, l'intégration de la lecture à la pédagogie (le projet)
Communicatie --- Communication --- Lecture --- Lezen --- 82-93 --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Kinderen maken al op prille leeftijd kennis met literatuur. Zij gaan er in diverse situaties mee om, ieder op een geheel eigen, persoonlijke manier. In die activiteiten ontwikkelen zich kennis en verwachtingen, motivatie en vaardigheden. De wijze waarop mensen in hun kinderjaren met literatuurleren omgaan is van fundamenteel belang voor het functioneren van de (volwassen) literatuur. Inzicht in de ontwikkelingsprocessen die zich in de kindertijd afspelen, kan ons inzicht in culturele verschijnselen verdiepen. Dit boek is daartoe een aanzet en tracht te voorzien in de behoefte aan beschrijvende studies over dit onderwerp. 'Welke rolspeelt literatuur in de ontwikkeling van een kind? Hoe kun je kinderen leren dat lezen leuk is? Hoe kun je het lezen bevorderen?' Deze en nog veel andere relevante vragen vormen de rode draad van deze uitgave, bestemd voor iedereen die zich professioneel bezig houdt met kinderen en literatuur. (tekst: achterflap)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- 82-93 --- #GBIB:IDGP --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This book gives a fascinating account of the unique history of the national – creole – language of Mauritius and the process of standardization that it is undergoing in postcolonial times. The central question is how far a creative writer's activity may affect the status and linguistic forms of a regional language. The book focuses on the work of the author Dev Virahsawmy, who, particularly through his Shakespeare translations, is an active agent in the standardization of Mauritian creole. The approaches employed in From Creole to Standard combine a sociolinguistic examination of (changing) language attitudes with detailed textual studies of some of Virahsawmy's works to show the relation of his work to the process of language development. This book is relevant to the study of other creole languages undergoing standardization as well as to questions of language development more widely. Its strength lies precisely in its interdisciplinary approach, which addresses different readerships. Mooneeram’s study is of great interest to both postcolonial thinking and sociolinguistics but also has important implications for debates about the role of canonical literary works and their transmission in the wider world. Her book is also a contribution to Shakespeare studies and the field of literary linguistics. There are interesting parallels between the contemporary situation of Mauritian creole and English in the sixteenth and seventeenth centuries. Virahsawmy’s adaptations and translations into creole echo the role Shakespeare’s ‘originals’ played for English, and Mooneeram demonstrates how other writers have followed Virahsawmy in using literary forms to enrich the language.
82:93 --- Literatuur en geschiedenis --- Franse taal --- Mauritius --- Creoolse dialecten --- talen --- Mauritius. --- talen. --- 82:93 Literatuur en geschiedenis --- Talen.
Choose an application
Children's literature --- Dictionaries --- German --- 82-93 <031> --- -Juvenile literature --- Literature --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Encyclopedieën. Lexica --- -German --- German. --- -Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Encyclopedieën. Lexica --- 82-93 <031> Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Encyclopedieën. Lexica --- -82-93 <031> Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur--Encyclopedieën. Lexica --- Juvenile literature --- -Dictionaries
Listing 1 - 10 of 159 | << page >> |
Sort by
|